Taartenbakwedstrijd – zaterdag 24 september 2022

Het stond al een tijdje op de agenda maar eindelijk was het dan zover:

De taart bakwedstrijd, in combinatie met burendag.

Het zou plaatsvinden in de achtertuin bij Floranke en Gideon, maar omdat de weersvoorspellingen heel slecht waren is de locatie verplaatsen naar Tina en Karel. Super bedankt dat dit mocht.

Rond 15.00 kwamen de eerste buren al binnen maar ook kwamen langzaam de eerste taarten binnen. Bij de voorbereidingen zeiden we tegen elkaar, wat zou het leuk zijn als we 5 of 6 taarten gebakken zouden worden. Maar uiteindelijk stonden er 12!! taarten op de de tafel, wat natuurlijk overweldigend was. Echt super.

De taarten zagen er stuk voor stuk indrukwekkend uit, je kon zien dat iedereen zijn best had gedaan en er veel tijd in had gestoken. En toen kon er geproefd worden.. van elke taart natuurlijk een klein stukje proberen anders kon je niet alles testen zonder misselijk te worden.

Dat jureren wordt nog een lastig dingetje want: waar ga je op letten? welke smaakt is nou beter dan de andere? Dat was nog niet zo makkelijk! Gelukkig was elke buur een jurylid, want ieder kreeg 3 muntjes om te stemmen voor zijn favoriete taart.

Na de telling was er een winnaar bekend.

1. De eerste prijs ging naar: de Luchtige Chocolade taart.
  2. De tweede prijs ging naar: de Zweedse taart
  3. De gedeelde derde prijs was voor: de Perentaart en de Chocolade Frambozen taart.

Maar daadwerkelijk had iedereen gewonnen, want elke taart was lekker!!

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *